Pod nasz hostel we Flores bardzo wczesnym rankiem podjechał niewielki bus, żeby zabrać nas do Meksyku. Bilety można zakupić w recepcji praktycznie każdego hostelu czy hotelu. Jeszcze chwilę jeździliśmy po krętych uliczkach turystycznej części miasteczka (leżącej na wyspie), żeby zebrać komplet i ruszyliśmy do celu podróży. Przejeżdżaliśmy przez niewielkie, karaibskie państewko Belize, przekroczyliśmy granicę z Meksykiem i późnym wieczorem dojechaliśmy do Chetumal. Z Chetumal do Tulum kursują dwa rodzaje autokarów – 1 i 2 klasy. W pierwszej klasie autobus wyrusza z dworca w Chetumal i dociera do dworca w Tulum bez żadnych przystanków. Podróż trwa około 3 godzin. Oczywiście podróż pierwszą klasą jest sporo droższa niż drugą, w której to autobus ma tyle przystanków, ile razy ktoś ma ochotę wsiąść lub wysiąść z autobusu. Czasami pomiędzy przystankami było jakieś 500 m. Podróż trwała 6 godzin.

meksyk (1) meksyk (2) meksyk (5)Meksyk, a konkretnie półwysep Jukatan, a jeszcze konkretniej miasteczko Tulum, to nasz ostatni przystanek w Ameryce Środkowej. Jest to miasteczko oddalone od plaży w głąb lądu o jakieś 3 km. Jest bardzo dużo drogich hoteli, choć zwolennicy taniego spania też znajdą coś dla siebie. Jedną z największych pobliskich atrakcji są ruiny Majów położone tuż przy samej plaży (główny budynek praktycznie na klifie). W porównaniu z Tikal jest to miejsce wybitnie komercyjne, z ogromną ilością turystów, wydzielonymi ścieżkami i kierunkami zwiedzania i sporymi cenami za wstęp. Jest też bardzo blisko do jednego z 7 nowych cudów świata, Chichen Itza. W mieście jest wiele wypożyczalni rowerów, dzięki którym łatwo można dostać się na plaże oraz do okolicznych cenotów, jaskiń wypełnionych wodą z zatoki, w których można nurkować.Nurkowanie w cenotach to coś, co zdecydowanie polecamy nawet osobom, które nigdy wcześniej nigdzie nie nurkowały. Wrażenia niesamowite. Warto wybrać cenoty trochę oddalone od miasta. Z Tulum do Cancun, gdzie zakończyliśmy hiszpańskojęzyczną część wyprawy, dojechaliśmy lokalnym busikiem.meksyk (3)meksyk (4) meksyk (6)